sol.kzbydocs.com


а) негізгі: Жунисов А - «Қазақ халқының салт-дәстүрлері» пәні бойынша

сорт: есептік | күні бойынша
23.10.20
[3]
шерту:23

а) негізгі: Жунисов А - «Қазақ халқының салт-дәстүрлері» пәні бойынша
Сиыр сүтінің майлылығы 3,5—4 процент болады, одан жоғарыда айтылғандай қой сүтінен алынатын тағамдар сияқты неше түрлі дәм істеледі. Сиыр сулы жерде өсетін өсімдіктерді жақсы жейді, өзі де күніне кем дегенде үш рст су ішеді. Сондықтан сиыр шөл және шөлейт жерден гөрі шалғын шөпті, мол сулы жерде өсімтал. «Өлеңді жерде өгіз семіреді...» деген сөз осыған байланысты туған. (Өлең — су жағасына шығатын шөп).
Жартылай көшпелі шаруашылықтардың қыста бораннан, желден ықтасын, микроклиматы жақсы жерде салынған қыстауы болады. Онда тұрған үй, жабық қора, бастырма, ықтырма, пішен жиятын жер, тамақ сақтайтын шошала т.с.с. шаруашылыққа қажет құрылыстар болады. Сонымен қатар жартылай көшпелі шаруашылықтардың киіз үйі, жайлауға көшкенде сиыр саууға және сүт енімдерін іске жарататын, сақтайтын жабдықтары болады. Олардың көшпелі шаруа тіршілігінен өзгешеліктері де жоқ емес. Мысалы, саба, мес орнына күбі сияқты ыдыс пайдаланады.
Ертеректе қазақ балыққа қақалып өлсе, туыстары оны балықпен сыйлаған адамнан құн сұрайды екен. Сондықтан қазақ қонаққа балық асса, «ал, же» деп айтпайды екен.
kk.convdocs.org/docs/index-8852.html?page=7


қыста қандай еңбек істеледі
Қыздың сыңсуы жарасымды әрі тәрбиелік мәні бар салтанатты салт. Бұл адамгершілік, әдептілік жағынан алғанда да өте орынды дәстүр. Өйткені балалық күндерден ағайын ортасынан бөлініп кету оңай іс емес. Ал қазақтың қазіргі қыздары бұл дәстүрдің алтын арқауын үзді десе де болады. Өйткені ауыл, үй аралап сыңсу, жылау түгілі, оң жақтан аттанарда күліп, қуанып жүргендерін де көз көрді. Бұл ұлттық тәрбие мен ұлттық мәдениеттің ұмытылғандығынан деп танимыз.
Сыңсу (салт). «Халқымызда тұрмыс салт жырларының ең көп тарағандарының бірі сыңсу».
Сөз болып отырған кезеңде қазақтарда отбасы мен некеге қатысты сонау ежелден ккеле жатқан бірегей әдет-ғұрыптары мен салт-дәстүрлері болатын. Дүниеге келген жас нәрестеге оның құлағына азан шақырып ат қойылатын. Жасы үлкен туысқандардың бірі Құраннан аят оқып, нәрестенің атын оның құлағына үш рет қайталап дауыстайтын.
Дәстүрлі қазақ қоғамында жасы үлкен адамдарды құрметтеу рәсімі ежелден бар болатын.
Пандаланд сайты жайында жиі естимін. Жұмыстағы қыз-келіншектерден де, таныстардан да әйелдерге, қыздарға арналған тақырыптары көп, пайдалы кеңестеріде аз емес деп. Оның барлығы да әрине шынайылықтың, қазіргі қоғамның нағыз проблемаларын қозғап жазылған блогтар деп білемін. Оқырмандарыңыз одан да көп болсын.  Біз әйелдер нәзіктігіміз бен, ақыл парасатымызбен барлық шешілмейтін мәселенің жауабын таба аламыз. Сондықтан, тек қана шыдамдылық пен сәттілік тілеймін. Әлемнің кілті әйелде екенін ұмытпауымыз керек.
Шынын айтқанда, бәріне үлгеруге болады.
Сүйінші Қуанышты хабар жеткізуші адам «сүйінші-сүйінші» деп келеді. Мұндайда қуанышты үй иесі «қалағаныңды ал» дейді. Немесе оған риза болатындай сыйлық ұсынады. Бұл қуанудың, ризалықтың белгісі. Сүйінші сұраудың да, оның сүйіншісін алудың да ешқандай сөкеттігі жоқ.
Араша Екі адам жанжалдасқанда немесе төбелескенде оның жанындағы адамдар «араша, араша!» деп басу айтуға тиіс. «Араша» деген сөзді естіген адамдар араша беруге яғни жанжалды дереу доғаруы керек. Араша бермей жанжалдасу қазақ әдетінде жоқ. Ондай адамға айып бар.
Халықаралық несие қатнастары валюталық қатнастар сияқты, тек нарық саласына ғана емес, сондай –ақ мемлекеттік басқару, реттеу саласы мүддесі үшін де қызмет атқарады. Ал мемлекет тарапынан  халықаралық несие қатнастарына араласудың нысандары түрліше. Алайда көптеген елдердің реттеу, басқару саласындағы қызметтері ұйымдық, талдау, зерттеу тұрғысынан бір-біріне ұқсас. Өйткені, мемлекет несие, қарыз қаржы, кепілдеме беруші рөлінде халықаралық несие қатнастарында ерекше белсенділік көрсетеді.