sol.kzbydocs.com


ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ

сорт: есептік | күні бойынша
29.10.20
[12]
шерту:131

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
Жауап: Өзіне қалай ыңғайлы болса солай оқиды. Тiк тұра алмайтын адам намазын отырып оқиды, руку үшiн денесiн бiраз иедi, сосын денесiн түзу ұстап, кейiн жерге екi рет сәжде жасайды. Қалай отыру ыңғайлы болса солай отырады. Тiзерлеп отыруына да, малдас құрып отыруына да болады. Бiр нәрсеге сүйенiп тіке тұра алатын адам сүйенiп намаз оқиды. Көп тұра алмайтын адам ифтитах тәкбiрiн тұрып, ал ауыра бастағанда намазын отырып жалғастырады.
Соңынан дұға етiледi. Дұғада қолдарын көкірек тұсына паралелл қылып көтереді. Шынтақтар денеге жақын тұрады. Алақан іші көкке қаратылады. Өйткені намаздың қыбласы Қағба болғанындай, дұғаның қыбласы да аспан. Дұғадан соң «Субхана раббика…» аяты оқылып қолдармен бет сипалады.
www.islamdini.kz/articles/205


29.10.20
[10]
шерту:55

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
Сұрақ: Сүйген жігітім менен екі жас кіші, 11 класста оқиды. Ата-аналарымыз махаббатымызға қарсы. Ата-анамыздың сөзін тастаймыз ба әлде махаббатымызды ма? Жалпы үйлену үшін жігітпен қыз бір-бірінің қандай қасиеттеріне қарауы керек?
Жауап: Дұрыс кітаптарды оқымағанының онша зияны жоқ. Зиянды болғаны - басқа кітаптарды оқып, дұрыс кітаптарға қарсы болуы. Үйлену үшін керекті болған басқа шарттары дұрыс болса, Әһли сүннет кітаптарына дұшпандығы болмаса, үйленуге болады.
Әке-шеше жаман болса да, олармен жақсы мәміледе болу керек! Олармен араны үзу үлкен күнә болып табылады. Ең болмағанда сәлем айтып, хат жазып, телефон шалып бұл күнәдан құтылу керек! Әкесіне қарсы шыққан бала бақытты бола алмайды, мұратына жете алмайды, отбасымен жақсы қарым-қатынаста бола алмайды, үйінің дәм-тұзы, қызығы болмайды.
www.islamdini.kz/articles/345


29.10.20
[10]
шерту:80

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
Сұрақ: Аяғында грибок немесе жарасы бар адамның, түрегеп тұрғанда қысымның әсерінен қан немесе ірің шығу себебінен, дәретін бұзып алмауы үшін, намазын отырып оқуы жаиз ба?
Жауап: Ханафи мазһабында үзірлі бола алу үшін, қанау бір намаз уақытының басынан соңына дейін жалғасуы керек. Кейінгі уақыттарда да, ең болмағанда бір рет қан ағатын болса үзірлі болады. Бір рет қан ағып шықпаса, үзір иесі бола алмайды. Ханафи мазһабында үзір иесі бола алмаған адам, Малики мазһабын тақлид етеді. Малики мазһабында тістің қанауы дәретті бұзбайды. Дәрет басқа бір себеппен бұзылмаса, бір дәретпен қалағанынша намаз оқи алады. Мысалы таңның дәретімен құптанды да оқи алады.
Ауыз тұзбен шайылғаннан кейін, мақта қойылады. Кейін дәрет алынып, намаз оқылады. Егер намаз оқып жатқанда ауыздың сыртына қан ағып шықса дәрет бұзылады. Дәреттің осындай себеппен бұзылмауы үшін, дәрет алғанда Малики мазһабы тақлид етіледі. Одан кейін тістен шыққан қан, ауыздың сыртына шықса да дәрет бұзылмайды.
Сұрақ: Бір уақыттың кіруімен қолы немесе кез-келген жері қанаған адам, парыз намазын оқитындай бір уақыттың ішінде қан тоқтамаса, уақыттың аяғына таман сол жағдайымен уақыттың парыз намазын оқи алғанына қарағанда, құптан уақыты кіруімен қолы қанаған және қаны тоқтамаған адам, құптан намазы мен үтір намазын оқу үшін, құптанның соңы болып есептелетін имсак ауқытына дейін күтуі керек пе?
www.islamdini.kz/articles/885


29.10.20
[9]
шерту:143

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
9- Әйеліне талақ беретін еркектің зерек және көзі ашық болуы керек. Мастың, аурудың және күштеп, қорқытылған адамның сөзі, хаты, e-mail, смс, факс арқылы да талақ өтеді. Бұлар әйелдің қолына жеткен кезден бастап ажырасқан болады. Яғни әйел бұл ажырасуды естігенде, хабардар болғанда талақ жүзеге асады.
б) Мағынасын біліп тұрып және өзі қалап айтып, кейін айтқанын ұмыту, білмеу. Бұл сөзін екі куә естіп кейін өзіне айтса ажырасқан болады. Яғни сенен ажырастым деп айтып бірақ кейін мұны ұмытса, «сен осылай деген едің» деп айтылғанда «жоқ мен олай дегенім жоқ, менің есімде жоқ».десе, егер екі куәгер “иә біз естідік ол әйелімен ажырасты” десе ол кезде ажырасқан болады. Егер олай айтылмаса адам мойындамағаны үшін ажырасқан болмайды.
Үй істерімен уақыт өткізуі оның зауқы болуы керек. Онымен қатал мәміледе болмауы керек. Қалжыңдап та, ашуланғанда да ешқашан “ажырасу” деген сөзді ауызға алмау керек, ешқашан “екіншіге үйлену” сөзін қозғамау керек.
Жауап: Ол онсыз да сіздің әйеліңіз еді. Сіз одан ажырасқан жоқ едіңіз. Оның басқаға тұрмысқа шығуы жаиз емес еді. Қайтадан сізбен бірге болуы үшін иддет мерзімін күтуі керек емес, тіпті неке қидыруы да керек емес. Бірақ қашанда некені жаңартып тұру жақсы болады. Сіз одан ажыраспайынша әйеліңіз басқаға мүлдем тұрмысқа шыға алмайды.
Бір сөзбен (ажырастым деумен) адамның әйелі бөтен әйелге айналатыны секілді, бір сөзбен (неке арқылы) бөтен қыз адамның әйелі болады. Бір сөзбен (шәһадат кәлимасымен) мұсылман болады. Бір сөзбен де (мәселен Аллаһ аспанда деумен) адам кәпір болады.
Жауап: Сенімен ажырастым, талақсың деп айту және ажырасу ниетімен айтылған астарлы сөздерді айту мәселен “құрып кет”, “көзіме көрінбе”, “жоғал” деген сөздермен де неке бұзылады. Сонымен қатар күпірге түсіретін сөз айтқанда иманмен қоса неке де бұзылады.
Мағынасын білмей, олай айтуды көздемей, қаламай айтылғанда талақ болмайды.
islamdini.kz/articles/view/222


29.10.20
[9]
шерту:42

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
Жауап: Күйеуінен шағымданған әйелдер, әйелінен шағымданған күйеулер дерттеріне дауа іздеп осыған ұқсаған сұрақтар қойып, кеңес сұрап жатады. Дінімізде адамға өмір бойы керекті ілімдер білдірілген. Қалай тұру керек, қалай жүру керек, мұсылман қандай болуы керек, әркімнің орны қандай, міндеттері қандай, әйелдердің міндеттері, күйеудің міндеттері т.б. Сайтымызда бұларды тұрақты түрде жазып келеміз. Алайда айтумен жазумен ешнәрсе өзгермейді. Аз да болса адамдардың өздерінің бұған мойынсұнулары, мән берулері керек...  
Үйде ешнәрседен кемшілік іздемеуге тырысу керек. Сын айту (критика), талас-тартыс жанұяның құлдырауына немесе бақытсыз, берекесіз халге түсуіне алып келеді. Тек әйелдер ғана емес, кез-келген адам өзіне сын айтылуын жақтырмайды. Барлық адам мақтағанды ұнатады. Осы жөнінде мұқият болу керек. Жалпы алғанда әйелдер сәнге құмар келеді, киімдеріне қатты мән береді. Бір киім алса оған: “Бұл алған киімің саған өте жарасады екен” десек ешнәрсе жоғалтпаймыз. Бұдан еш нәрсеміз кеміп қалмайды.
Үйде тыныштық , бақыттылық болуы жұмыс орындағы сыпайылықтан маңызды.
www.islamdini.kz/articles/392


29.10.20
[9]
шерту:37

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
б) Клизма аспабының ұшы немесе адам саусағы, арттан кiргiзiлiп шығарылғанда айналасы ылғал болса бұзылады. Құрғақ болса да қайта дәрет алу абзал.
б) Шешек ауруынан және қандайда бiр iсiктен шыққан қан, сары су, ғусылда жуылуы керек болған теріге жайылса, мысалы, мұрыннан келген қан сүйектен ағып өтсе, құлақтан аққан қан құлақ тесiгiнен шықса.
islamdini.kz/articles/45


29.10.20
[8]
шерту:84

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
«Қияметте шапағат етемін. Йа Раббым! Жүрегінде қышаның дәніндей иманы болғандарды жұмаққа кіргіз деймін. Олар жұмаққа кіреді. Кейін жүрегінде аз ғана бір нәрсе болғандарға да жұмаққа кіріңдер деймін.» (Бұхари)
“Пайғамбарлардың соңғысындай бір шапағат етуші болмағанда бұл үмметтің күнәлары өздерін құртатын еді. Бұл үмметтің күнәлары көп болса да, Аллаһу та’аланың кешірімімен мейірімі шексіз. Аллаһу та’аланың бұл үмметке кешірімі мен мейірімін мол мол төгетіні соншалықты, өткен үмметтерге бұлай қайырымдылық жасағаны білінбейді. Құдды тоқсан тоғыз мейірімін осы күнәһар үмметке арнағандай.
«Қияметте «Йа Раббым! Зәредей (түйірдей) иманы болған адамды жұмаққа кіргіз!» деймін. Бәрі шапағатыммен жұмаққа кіреді.» (Бұхари)
«Үмметімнен артта қалғаны болар деген қорқынышпен жұмаққа кіргенімде де тағыма отырмаймын.
islamdini.kz/articles/view/331


29.10.20
[8]
шерту:90

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
Намаздың дұрыс болуы үшiн дәреттiң де, ғұсылдың да дұрыс алынуы керек. Жүнiптiк, жыныстық қатынас және ихтилам арқылы болады. Жүнiп болған әйел және еркек, хайыз немесе нифастан босаған әйелдерге намаз уақытының соңында сол намазды оқитындай уақыт қалғанда ғұсыл алуы парыз болады.
2.       Одан соң толық дәрет алады. Жүзiн жуып жатқанда ғұсылға ниет етеді. Аяқтың астына су жиналмаса аяқты да жуады.
Басқа бiр хадисте: «Жүнiп болғанда жылдам ғұсыл алыңыздар! Өйткенi Кирамен кәтiбин перiштелерi жүнiп адамға ренжидi, өкпелейдi». Имам Ғазали айтады: «Қайтыс болған бiр адам түсiмде былай дедi: “Өмірімде аз уақыт жүнiп халде жүрген едiм. Қазiр ендi үстiме оттан көйлек кигiздi. Әлi де оттамын”- дедi.» Бiр хадис шәрифте: «Жанды сурет, ит және жүнiп адам болған үйге рахмет перiштелерi кiрмейдi» делінді.
islamdini.kz/articles/view/49


29.10.20
[7]
шерту:45

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
Сұрақ: Әлі үйленбеген жігіт, күнә істемеу үшін не істеуі керек? Үйленетін кезде қыздың қандай қасиеттеріне мән беру керек? Ахирет бақыты үшін байлық шарт па?
Үйленер кезде салиха (діндар, жақсы) қызды іздеу керек. Хадис шәрифте былай делінеді: «Салиха әйелге қауышқан адам дінінің жартысын қорғаған болады. Қалған жартысында Аллаһтан қорқсын.» (Табарани)
Мұсылман жігіттің менің үйленетін уақытым жетті деп айта алуы үшін әуелі дінін жақсылап үйреніп алуы керек. Одан кейін, сүннетті орындау ниетімен үйленуі керек. Әдепті, иманды, ибалы, дінін, иманын, исламның шарттарын үйренген, ислам дініне мойынсұнатын, көшеде жүргенде исламның әмір еткеніндей киінетін қызбен үйленуі керек.
islamdini.kz/articles/795


29.10.20
[7]
шерту:53

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
Бетiн толық мәсiһ ету үшiн, алақандарын ашып, төрт бармағын бірлестіріп, саусақтарының ұштарын бiр-бiрiне тигiзiп, маңдайдың үстінен жаққа қарай сипап түсiредi.
1.       Алдымен жүнiптiктен немесе дәретсiздiктен тазалану үшiн ниет етiледi. Тәйәммуммен намаз оқу үшiн тек қана тәйәммумға ниет ету жеткiлiктi емес. Ғибадатқа, мысалы, жаназа намазы, тиләует сәждесiн жасауға немесе дәрет, ғұсыл үшiн тәйәммум алуға ниет ету керек. Тәйәммумға ниет етерде дәрет не ғұсылға бөлек ниет ету керек. Жүнiптiктен тазалану ниетiмен алынған тәйәммуммен намаз оқуға болмайды. Дәрет үшiн тағы бiр  рет тәйәммум алу керек.
www.islamdini.kz/articles/53


29.10.20
[6]
шерту:54

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
Сұрақ: Ауруханада науқасымыз бар. Әртүрлі аппараттарға қосылған. Қыблаға толық бұрыла алмайды. Не істеуі керек? Намаз оқығанда аяқтарын қыблаға қарай созуының зияны бар ма?
Жауап: Ауыздағы бір жараның немесе аурудың себебінен шыққан қан қанша мөлшерде шықса да Малики мазһабын тақлид еткен адамның дәреті бұзылмайды. Ал Ханафи мазһабында қолын тісіне сүрткенде қан жұқса, қан шыққаны үшін дәрет бұзылады, бірақ алма тістегендегі немесе мисуак таяқшасындағы қандар бұзбайды. Түкіргенде түкіріктен аз болса да бұзбайды.
Жауап: Дәретте мұрынның ішін жуу парыз емес. Яғни ешқандай қиыншылық жоқ. Наркозбен ұйықтатып, оянғанша намаз уақыты шығып кетуі мүмкін. Ол кезде Ханбәли мазһабын тақлид етіп екі намазды жәм қылып, қосып оқысаңыз болады. Айталық түскі кезде операция жасалатын болса, асрды бесінмен біріктіріп оқисыз. Таңертең жасалып бесінді өткізіп алатын болсаңыз аср уақытында бесін екеуін жәм қылып біріктіріп оқисыз. Асырды оқығаннан кейін жасалса шамды құптан уақытында оқисыз.
Сұрақ: Ертең маған гайморитке операция жасайды. Мұрныма тампон қояды екен, дәрет алғанда, намаз оқығанда қалай істеуім керек, қысқаша айтып өтсеңіз, алдын-ала рахмет.
Жауап: Егер отырғанда сәжде ете алатындай болса, тұрып тәкбір айтады, тұра алғанынша тұрып кейін отырып оқиды.
Сұрақ: Операция жасағанда қарнымнан тесіп, бір дорба байлап қойды. Кейде дорбадан нәжіс тамшылап ағады. Маликиді тақлид ету жаиз ба?
Сұрақ:  Ауруханада, төсегінен еш тұра алмайтын адамның, төсегі қыбла бағытына ыңғайсыз орналасқан болса намазын қалай оқиды?
Жауап: Дініміз ешкімге күші жетпейтін нәрсені әмір етпейді.
www.islamdini.kz/articles/883


29.10.20
[6]
шерту:47

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
Жазалау және ынталандыру: “Мынаны жасайтын болсаң, мұны бермейміз, көшеге шығармаймыз” деген секілді кейбір жазаларды беру дұрыс болса да, қандай жағдай болмасын баланы ұруға болмайды. Жаза көңілін қалдыратындай болмауы тиіс. Ешкімнің, өзге адамдардың көз алдында да жасалмауы тиіс. Игі істеріне өз орнымен, жасына сай ойыншық немесе велосипед алып беру секілді сыйлықтар әперіп марапаттап тұру керек. “Бұл велосипедті әкем маған Құран кәрімді хатым еткенім үшін алып берді” деп айтатындай болуы тиіс.
Жауап: Тәрбиеде “былай істе, мұны істеме” деудің орнына жүріс-тұрысымызбен балаға үлгі болуымыз керек. Өйткені әл-әрекеттеріміз сөзге қарағанда көбірек әсер етеді.
Олай болса мұсылмандар дін азғындарының айлаларына, өтіріктеріне алданбауы керек. Балаларымызға ие болуымыз керек. Оларға ие болуымыз, дініміздің әмірлеріне сәйкес жетілдіруіміз деген сөз. Мінез-құлықты өзгерту мүмкін болғаны үшін пайғамбарымыз «Мінездеріңді жақсартыңдар!» деп бұйырған. Онсыз да дін - көркем мінез дегенді білдіреді. Сондықтан діннің әміріне мойынсұнып, тыйым салғандарынан сақтанған адам мінезін өзгертіп жақсы мінезге ие болады. Жақсы мінезді адам екі дүниеде де бақытты болады.
Жауап: “Былай істе, былай істеме” деудің орнына үлгі болуымыз керек. Өйткені әл-әрекеттеріміз сөзге қарағанда көбірек әсер етеді. Өзіміз халімізбен, әрекеттерімізбен жақсы үлгі, өнеге бола алсақ тәрбие ісі жартылай атқарылды деген сөз. Сосын пайғамбарымыздың, сахабалардың, дін ұлыларының, әулиелердің өмірбаяндарын айтып, ғибратты оқиғаларын айтып оларға деген сүйіспеншілікті ұялату керек.
Баланы кішкентай кезінен бастап намазға дағдыландыру керек.
www.islamdini.kz/articles/835


29.10.20
[5]
шерту:28

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
Жауап: Бұл шарттарының біріншісі - мұсылман қыздың мұсылман еркекке үйленуі. Мұсылман болмаған еркекке үйлене алмайды. Үйленуге шешім қабылдаған сәтте кәпір болады. Өйткені Аллаһу та’ала «Үйленуге болмайды» деген. Үйленген адам осы әмірге қарсы шыққан болады. Мұсылман еркек те дәл осылай мүшрик, дінсіз әйелге үйлене алмайды. Ол да үйленуге шешім қабылдаған сәтте кәпір болады.
«Аллаһым! Бұл некені мүбәрәк ет! Араларына жақындық, татулық, махаббат және некелеріне беріктік нәсіп ет, бұларды жеккөрушіліктен, сыйыспаушылықтан және ажырасудан қорға! Аллаһым! Адам алейһиссалам мен Хаууа анамыз, Мұхаммед алейһиссалам мен Хадижа-и кубра және мүминдердің анасы Айша анамыз, Хазреті Әли мен хазреті Фатима-туз Зәһра анамыз арасында бар болған жақындықты бұларға да нәсіп ет! Бұларға салих бала-шаға, ұзақ өмір және мол ризық ихсан ет! Амин. Ей Раббымыз!
Осы үш шарт орындалса неке сахих болады.
www.islamdini.kz/articles/view/904


29.10.20
[4]
шерту:86

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
Сұрақ: Жақында келіншегім босанған еді. Туылған сәбидің есімін қою жолдарын түсіндірсеңіздер, қандай талаптары бар? Жалпы бала туылғанда қандай амалдар жасау керек?
Әдемі аттар өте көп. Мәселен пайғамбарымыздың әйелдері, қыздары, сахабалардың есімдері, әулиелердің есімдері, Аллаһу та’аланың Әсма-и хуснасынан (99 есімдерінен) ат қоюға жаиз болғандарын қоюға болады.
Есімнің әдемі болуы үшін Құран кәрімде өткен болуы қажет емес. Жүзмыңдаған сахабалар болған бірақ хазреті Зәйдтен басқа ешбірінің аты Құранда өтпеген. Өзгеше ат болсын деп немесе ең әдемі ат болсын деп Құран кәрімде аталған есімдердің немесе сөздердің кез-келгенін қою дұрыс болмайды.
islamdini.kz/articles/view/1329


29.10.20
[4]
шерту:76

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
Намаз төрт нәрсемен басталады: парызбен, уәжіппен, сүннетпен, мүстаһабпен. Ханафи мазһабында намазға кіру үшін қолдарды құлақтың тұсына дейін көтеру сүннет. Алақандарды құбылаға қарату сүннет. Ер кісілердің бас бармағын құлағының жұмсағына тигізуі және әйелдердің қолдарын иықтарының тұсына дейін көтеруі мүстаһаб, «Аллаһу акбар» деп айту парыз болып табылады. Тәкбір айтқаннан кейін қолдарды байлау сүннет. Оң қолды сол қолдың үстіне қою сүннет. Ер адамның қолдарын кіндігінен төмен байлауы және әйелдің көкірегіне қоюы сүннет.
Ибн Абидин “рахимә-һуллаһу та’ала” былай деген: «Сәжде жасағанда алдымен екі тізе, кейін екі қол, одан кейін мұрын, содан соң маңдай жерге қойылады. Бас бармақтар құлақтың тұсында тұрады. Шафииде қолдар иық тұсында болады. Әр аяқтың кем дегенде бір саусағының жерге тиюі парыз.
www.islamdini.kz/articles/1070


29.10.20
[4]
шерту:48

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
Қалдырып кететін нәрселерге сонша қатты мән беріп жүрміз, ал мәңгілікке аттанатын жерімізге мүлдем көңіл бөлмейміз. Бір адам алыс жерге саяхатқа баруға мәжбүр болса, кезігетін қауіпті жағдайларды ойлайды, мұның алдын алып дайындалады. Өліммен аттанатын сапарымыздан ұзағырақ, қауіптірек болған қандай саяхат бар? Ақылды адам «азығын» қамтамасыз етеді...
Дүниедегі өмірді қалай өткізген болса, не нәрсеге қатты берілген болса, өлім аузында ойына сол нәрсе келеді. Өлім аузындағы жағдайды түске ұқсатуға болады. Мысалы бір оқушы түсінде мектепті, кітапты, қалам-дәптерді бізге қарағанда көбірек көреді.
www.islamdini.kz/articles/1373


29.10.20
[4]
шерту:31

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
Азан - жұртшылыққа бiлдiру, хабар беру деген сөз. Бес уақыт намаз және қаза намаздары үшiн және жұма намазында хатиптің алдында еркектердiң азан айтуы сүннеті мүәккәдә. Әйелдердiң азан мен қамат айтулары мәкрух. Азан халыққа уақыт бiлдiру үшiн биiк жерде оқылады. Азан оқылып жатқанда екi қолды көтерiп, сұқ саусақпен екi құлағын жабу мустахаб. Қамат айту азан айтудан абзал. Азан мен қамат Қыблаға қарап айтылады. Азан оқылып жатқанда сөйлеспейді.
3- Сафарилер жамағатта да, жалғыз оқығанда да намазға азан айтып қамат түсiредi. Жалғыз оқитын адамның жанында намаз оқып жатқандар бар болса азан айтпауына болады. Жолаушы кiсi бір үйге кiрiп намаз оқыса азан мен қамат айтады, өйткенi мешiтте айтылған азан мен қамат оның намазы үшiн өтпейді.
islamdini.kz/articles/36


29.10.20
[4]
шерту:63

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
Үйде тыныштық , бақыттылық болуы жұмыс орындағы сыпайылықтан маңызды. Бақыт - миллиардтап табыс табудан да маңызды. Олай болса, мақтауды білетін, сыпайы және күлімдеп жүретін адамның үйінде түсініспеушілік, келіспеушілік болмайды. Пайғамбарымыз алейһиссалам үйіне күлімдеп кіріп сәлем беретін еді. Адам көңіл-күйі болмаса да күлімдеуді ұмытпауы керек. Өйткені әл-әрекеттеріміз сөзге қарағанда көбірек әсер етеді.
Үйде ешнәрседен кемшілік іздемеуге тырысу керек. Сын айту (критика), талас-тартыс жанұяның құлдырауына немесе бақытсыз, берекесіз халге түсуіне алып келеді. Тек әйелдер ғана емес, кез-келген адам өзіне сын айтылуын жақтырмайды. Барлық адам мақтағанды ұнатады. Осы жөнінде мұқият болу керек. Жалпы алғанда әйелдер сәнге құмар келеді, киімдеріне қатты мән береді. Бір киім алса оған: “Бұл алған киімің саған өте жарасады екен” десек ешнәрсе жоғалтпаймыз. Бұдан еш нәрсеміз кеміп қалмайды.
Жауап: Күйеуінен шағымданған әйелдер, әйелінен шағымданған күйеулер дерттеріне дауа іздеп осыған ұқсаған сұрақтар қойып, кеңес сұрап жатады. Дінімізде адамға өмір бойы керекті ілімдер білдірілген.
islamdini.kz/articles/view/392


29.10.20
[4]
шерту:93

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
Сұрақ: «Ражаб айының басында бір күн, ортасында бір күн және соңында бір күн ораза ұстаған адамға Ражабта толығымен ораза ұстағандай сауап беріледі» делінеді. Сонда басы - айдың бірінші күні, ортасы - он бесі, ал соңы - отызы болады ма?
«Шабанның 15-ші түнін ғибадатпен, күндізін оразамен өткізіңдер! Бұл түнде Аллаһу та'ала айтады: "Кешірім сұрайтын адам жоқ па - кешірейін. Ризық сұрайтындар жоқ па - ризық берейін. Дерттілер жоқ па - дауасын және денсаулық берейін. Қандай тілеуі бар болса, сұрасын, берейін." Бұл жағдай таңға дейін жалғасады.» (Ибн Мажа)
«Ражаб айында Аллаһу та'алаға көп истиғфар етіңдер, өйткені Аллаһу та'аланың Ражаб айының әр сәтінде тозақтан азат еткен құлдары бар.
www.islamdini.kz/articles/1472


29.10.20
[3]
шерту:31

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
Сұрақ: Үйлену үшін қарастырып жүрген қыздардың ешқайсысын ұнатпаймын. Біреуі ұзын, біреуі қысқа, біреуі толық, біреуі арық, біреуі үлкен, біреуі кіші, біреуі сүйкімсіз, біреуі кедей. Қысқасы ешқайсысы көңілімнен шықпайды. Жар таңдағанда қандай сипаттарына қарап алу керек?
Жауап: Дұрыс кітаптарды оқымауының ешқандай зияны жоқ. Зияндысы қате кітаптарды оқып, дұрыс болған кітаптарға дұшпан болуында. Үйлену үшін мына шарттар толық болса, мысалыға ақидасы дұрыс, намазын оқитын, көшеде ашық-шашық жүрмейтін, әһли сүннет ғұламаларының кітаптарына дұшпан болмаған қыз болса, үйленудің ешқандай қауіпі жоқ.
Егер пайғамбарымызға сенбесек сонда кімге сенеміз? Бойымыздағы нәпсімізге сенеміз ба? Егер жарың діндар болса, оған сұлулықта беріледі делінген.
islamdini.kz/articles/view/821


29.10.20
[3]
шерту:31

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
б) Батини (ішкі) тазалық: Көңілдің (жүректің) жақсы мінездерге толы болуы. Хасед (көре алмаушылық) етпеу, басқалар тұралы жаман ойламау, Аллаһу та’аланың дұшпандарын жақсы көрмеу, достарын жақсы көру керек. Көңіл Аллаһу та’аланың назар мекені. Сондықтан көңілге дүние махаббатын, ал асқазанға харам нәрселерді салмау керек. Хадис шәрифте: «Харам жеген адамның дұғасы қабыл болмайды» делінген. Көңіл таза болмаса ғибадаттардың ләззатын ала алмайды, Аллаһу та’алаға тән ілімдерге, яғни марифатқа қауыша алмайды.
Салих (діндар, жақсы) адамдармен сұхбат ету күнә істеуден қайтарып, харамдарды көзіне жаман қылып көрсетеді. (Дүние және ахирет бақыты үшін жақсылармен бірге болу керек.)
- Мұсылман күлімдеген, жылы, жарқын жүзді болуы керек. Қабағын түйіп жүрмеуі керек.
www.islamdini.kz/articles/878


29.10.20
[2]
шерту:54

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
9- Әйеліне талақ беретін еркектің зерек және көзі ашық болуы керек. Мастың, аурудың және күштеп, қорқытылған адамның сөзі, хаты, e-mail, смс, факс арқылы да талақ өтеді. Бұлар әйелдің қолына жеткен кезден бастап ажырасқан болады. Яғни әйел бұл ажырасуды естігенде, хабардар болғанда талақ жүзеге асады.
Үй істерімен уақыт өткізуі оның зауқы болуы керек. Онымен қатал мәміледе болмауы керек. Қалжыңдап та, ашуланғанда да ешқашан “ажырасу” деген сөзді ауызға алмау керек, ешқашан “екіншіге үйлену” сөзін қозғамау керек.
7- Астарлы сөзбен ажырасқанда, талақи баинның иддет мерзімінде күйеу әйелінің бөлмесіне кіре алмайды. Әйелі сәндене алмайды, әтір, иіс су себе алмайды, бөтен әйел секілді талақ берген күйеуінен ұзақ тұрады. Иддет мерзімінен кейін жаңадан неке қию керек болады.
Жауап: Ол онсыз да сіздің әйеліңіз еді. Сіз одан ажырасқан жоқ едіңіз. Оның басқаға тұрмысқа шығуы жаиз емес еді. Қайтадан сізбен бірге болуы үшін иддет мерзімін күтуі керек емес, тіпті неке қидыруы да керек емес. Бірақ қашанда некені жаңартып тұру жақсы болады. Сіз одан ажыраспайынша әйеліңіз басқаға мүлдем тұрмысқа шыға алмайды.
Жауап: Құрып кет, жоғал деп айтумен неке бұзылмайды. Егер ажырасу ниетімен айтылған болса бұзылады. Ол да талақи баин (кері қайтпайтын ажырасу) болады. Иддет мерзімі өткеннен кейін қайта неке қидыру керек болады.
Жауап: Сенімен ажырастым, талақсың деп айту және ажырасу ниетімен айтылған астарлы сөздерді айту мәселен “құрып кет”, “көзіме көрінбе”, “жоғал” деген сөздермен де неке бұзылады. Сонымен қатар күпірге түсіретін сөз айтқанда иманмен қоса неке де бұзылады.
4- Қайын атасына “мен сенің қызыңды қаламаймын кімге тием десе тисін” деп айту және әйелі сыртқа шығу үшін сұранғанда “мен сені жіппен байламадым бара бер”, “Қалаған жағыңа кете бер, маған әйел болмайсың” немесе “бұдан былай сені қаламаймын”, “сенен ажырасуды қалаймын” секілді сөздер айтылса, ажырасуды ниет етпейінше ажырасқан болып саналмайды.
islamdini.kz/articles/222


29.10.20
[2]
шерту:51

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
«Валентин христиандық сенімінде Римдік күнәсыз (святой) болып табылады. Милади 269 жылдары өлтірілген деп саналуда. Ғашықтардың көсемі (святойы) деп те білінеді. Жыл сайын 14-ші ақпанда еске алынады. Уақыт өте келе бұл күнді “ғашықтар күні” деп атап кеткен.» (Oxford Dictionary of English)
Христиандық поп Валентин жастармен қоса кішкентай балалар тарапынан да сүйіспеншілікке бөленеді. Бір сылтаумен тұтқындалады. Тұтқында жатқан мерзімі бойынша балалар гүл шоқтарымен қоса жазған хаттарын күн сайын түрменің темірлеріне іліп кетіп жүреді. 14-ші ақпанда Валентинді өлім жазасына кеседі. Өлгеннен кейін жыл сайын 14-ші ақпан күні адамдар сүйіктілеріне гүл шоғырын, шоколад және ғашық сезімін білдіретін хаттарын алып бару әдетке айналады.
www.islamdini.kz/articles/381


29.10.20
[2]
шерту:54

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
10) Ауызашарда, әлі қарын тоймай тұрып темекі шекпеу керек. Ең аз дегенде 20 минуттан кейін шегуге болады. Дененің жасушалары азық күтіп отырғанда бірден никотин және у жиынтығымен жеке қалады. Бұл жағдайда қан қоюланып, инфаркт қаупі артады. Оттегі тасымалдауы қажет болған жасушалар бір сәтте у тасымалдай бастағандықтан, ми жасушалары және басқа да көптеген жасушалар өледі. Денеге өте үлкен зияны тиеді.
Сондай-ақ, осылай майлы және ауыр тағамдар жеп, артынша ұйқыға жатқан кезде байыпты асқазан аурулары байқалуы мүмкін. Сәреде бұлардың орнына жеңіл, майлылығы төмен, бір күндік алынуы қажет болған протеин қажеттілігін өтеу тұрғысынан құрамында протеин көп болған, қан құрамындағы шекерді тез көтермейтін полисахаридттерден құралған дастарханды таңдаған жөн.
2) Ауызашарда ең алдымен жеңіл, майсыз тағамдар жеу керек.
www.islamdini.kz/articles/1191


29.10.20
[2]
шерту:55

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
Аллаһу та’ала Ислам дінін адамдардың өмірде рахаттық пен бақыт ішінде, бауырмашылықпен өмір сүру және ахиретте шексіз азаптардан құтылулары үшін жіберген. Кәпірлер, яғни мұсылман болмағандар - осы бақыт жолынан мақрұм қалған бейшара адамдар. Оларға жанашырлық таныту және ренжітпеу керек! Оларды ғайбаттау да харам болып табылады. Олар - шайтан немесе мұсылмандықтан хабары болмағандар тарапынан алданған бейшара адамдар. Олардың көбі Аллаһу та’аланың разылығына қауышамын деген оймен қате жолға түскен адамдар.
Ислам діні ұлт, нәсіл, саяси пікір, тіл және білім дәрежесін ажыратпастан, әр адамның жеке өзін құрметтейді. Әркім бірдей хақтарға, бірдей құрметке ие. Ислам, жеке адамның, белгілі бір қоғамның, тіпті тек мұсылмандардың ғана емес, бүкіл адамзаттың еркін және мәдени өмір сүру дәрежесіне жетуін бұйырады.
islamdini.kz/articles/1297


29.10.20
[2]
шерту:93

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
Сұрақ: Біз хайз (етеккір) себебімен оразамызды қаза қылғанда рамазан сауабына қауыша алмаймыз. Хайз кездегі намаздың қазасын оқымаймыз. Сонда еркектерден аз сауапқа қауышқан боламыз ба?
Мұсылман әйелі сауда-саттық, ғылым, өнеркәсіп, егіншілікпен шұғылдануға мәжбүр болмаса да, бұлармен шұғылдануына, ақша табуына тыйым салынған емес, харам да емес. Бірақ бұлармен шұғылданғанда және ілім үйренгенде еркектер арасына кірмеулері, оларға ашық күйде көрінбеуі, харамнан ұзақ болуы керек. Әйелдің жасаған күнәларының жазасын оған сол күнәні жасауға рұқсат берген еркек де тартады. Ал еркектің жасаған күнәсінің әйелге зияны жоқ.
«Еркектердің әйелдерде, әйелдердің еркектерде ақылары бар. Алайда еркектер әйелдерге қарағанда бір дәреже үстемдікке ие.» (Бақара 228)
Сұрақ: Қазіргі таңда “Өмір - бәріне ортақ, еркек те әйел де тең” деген сияқты сөздер айтылып әйелдерге зұлымдық жасалуда. Ең ауыр, ең төмен жұмыстарда да әйелдер жүреді. Ислам дінінде әйел адам үй ішінде және сыртында жұмыс істеп, ақша табуға мәжбүр ма? Дініміздегі  әйелдердің құқылары қандай, сол жайында мәлімет бересіз бе?
Сол сияқты әйелдер де еркектерге қарағанда көбірек әсерленіп көбірек күнә жасағандары үшін «Күнә істемеңдер, жаһаннамға түсесіңдер» деп ескертілуде. Жақсы әйелдерді және байлығын жақсы жолда жұмсайтындарды да Аллаһу та'ала мақтаған.
www.islamdini.kz/articles/813


29.10.20
[2]
шерту:53

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
Бұл дұғаны оқығандар мақсаттарына жеткен. Намаз оқымайтындардың, харам нәрселерді жасайтындардың және жүрегінде ықыласы болмағандардың дұғасы қабыл болмайды. Әһли сүннет ақидасында болмаған адамның оқығаны да пайдасыз. Аллаһу та’ала барлық нәрсені себептермен жаратқан. Бір нәрсеге қол жеткізу үшін сол нәрсенің себептерін орындау керек. Раббымыз адамға денсаулық, шипа беру үшін дұға етуді, садақа беруді және дәрі (ем) қолдануды себеп қылған.
5) Бір тілегі бар адам төмендегі дұғаны оқуы керек. Көзі көрмейтін бір кісі пайғамбарымызға келіп: «Ей Расулаллаһ! Аллаһу та’алаға дұға ет, көздерім ашылсын» деді. Пайғамбарымыз “саллаллаһу алейһи уәсәлләм”: «Жақсылап дәрет ал!
www.islamdini.kz/articles/321


29.10.20
[2]
шерту:48

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
«Намазда есінеу, құсу және мұрынның қанауы шайтаннан.» (Тирмизи) (Осы және осыған ұқсағандардың басқа түрлері де бар. Мысалы Рамазан айында есінеу шайтаннан емес, жүйкеден болып табылады. Құсу, мұрынның қанауы, қалғу сияқтылардың шайтаннан болмағандары да бар.)
Шайтаннан келетін ауруларды аздаған дәрімен кетіруге болады. Нәпсіміз - әрдайым жанымызда болған жанның қас дұшпаны. Сырттағы дұшпанымыз осы ішкі дұшпанның жәрдемімен бізге шабуылдайды. Оның жәрдемімен бізді жаралайды. Нәпістің барлық қалаулары - Аллаһу та’аланың тыйым салған нәрселері. Әр ісі егесі және бүкіл жақсылықтардың иесі болған Аллаһу та’алаға қарсы келуде.
www.islamdini.kz/articles/1111


29.10.20
[1]
шерту:91

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
Жазалау және ынталандыру: “Мынаны жасайтын болсаң, мұны бермейміз, көшеге шығармаймыз” деген секілді кейбір жазаларды беру дұрыс болса да, қандай жағдай болмасын баланы ұруға болмайды. Жаза көңілін қалдыратындай болмауы тиіс. Ешкімнің, өзге адамдардың көз алдында да жасалмауы тиіс. Игі істеріне өз орнымен, жасына сай ойыншық немесе велосипед алып беру секілді сыйлықтар әперіп марапаттап тұру керек. “Бұл велосипедті әкем маған Құран кәрімді хатым еткенім үшін алып берді” деп айтатындай болуы тиіс.
Баланы кішкентай кезінен бастап намазға дағдыландыру керек. Өскен кезде намаз оқуы қиын болуы мүмкін. Өзгенің мал-мүлкін тартып алуды, өтірік айтуды, харам нәрсе жеуді көз алдына жаман, жиіркенішті қылып түсіндіру керек. Осындай тәрбиемен өсіріп, балиғат жасына толғанда бұл әдептердің ерекшеліктерін, маңыздылықтарын үйрету керек.
Қиямет күні ата-аналар баласына үйретуі керек болған ілімдерден жауапты болады, міндетін атқармаған болса немесе құсыр еткен болса, жазасын көреді. Балаларын исламның мінез-құлқымен жетілдірмегендер дүние және ахирет пәлекеттеріне ұшырайды. Балаларын Ислам мінезімен тәрбиелегендер қандай бақытты адамдар...
Ислам дініне қарсы болғандар осы маңызды жайтты жақсы түсінгендіктен «Біздің басты мақсатымыз жастарды қолға түсіру. Мұсылман балаларды дінсіз қылып жетілдіруіміз керек» дейді. Ислам дінін жою үшін және Аллаһу та’аланың әмірлерінің үйретілмеуі және орындалмауы үшін «Балаларға діни тәлім беру, оларға белгілі бір дінді үйрету дұрыс емес. Бала өскеннен кейін өзі зерттеп қай сенімді ұнатса соны таңдасын» деп айтып жатады.
Балаға ысырап етпеуді, қанағатшыл болуды үйрету керек.
islamdini.kz/articles/view/835


29.10.20
[1]
шерту:40

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
«Сахихул Бухари» атты хадистер жинағында келген хадистердің барлығы да рас, сахих дұрыс екендігін әһли сүннет ғұламалары бір ауыздан айтқан. Бірақ хадистерден тікелей үкім шығарта алу үшін мүжтаһид ғалым болу керек. Хижри 4 ғасырдан кейін мутлақ мүжтаһид жетіліп шықпағанын ескеретін болсақ сіз айтқан адамдардың құқықы, білімі, бір ұстаздан алған ижазасы болмай тұрып, өздерін мүжтаһид ғұламаның орнына қоюлары мектеп көрмеген тәуіптің қолына пышақ ұстап операционныйға кіріп кетуіне ұқсайды. Ал бұл дені сау адамның ісі емес.
Сұрақ: Кейбіреулер “намазда рукуге бара жатқанда қол көтеру керек" дейді. Ол туралы атақты алым Имам Бұхари бір кітап арнаған ("Намазадағы қол көтеру мәселесі"). Ал Имам Бухаридың жеткізген хадистері ислам әлеміндегі ең дұрыс хадистер болып табылады. Біздің Ханафи мазһабында қол көтеру мәселесі жоқ. Осы тұрғысында не дейсіздер?
Хадис кітаптарынан үкім шығару тек қана мүжтаһид ғалымдардың ісі. Соңғы хадис шәрифті оқыған Ханафи намазхан үтір намазын нәпіл деп түсінуі мүмкін. Сондықтан хадис шәрифтерден үкім шығарудан сақтану керек. Ханафи мазһабының ғалымдары осыған және басқа да дәлелдерге сүйеніп үтір намазының уәжіп екендігін білдірген.
www.islamdini.kz/articles/155


29.10.20
[1]
шерту:125

ИСЛАМ ДІНІ САЙТЫ
Мұсылман әйелі сауда-саттық, ғылым, өнеркәсіп, егіншілікпен шұғылдануға мәжбүр болмаса да, бұлармен шұғылдануына, ақша табуына тыйым салынған емес, харам да емес. Бірақ бұлармен шұғылданғанда және ілім үйренгенде еркектер арасына кірмеулері, оларға ашық күйде көрінбеуі, харамнан ұзақ болуы керек. Әйелдің жасаған күнәларының жазасын оған сол күнәні жасауға рұқсат берген еркек де тартады. Ал еркектің жасаған күнәсінің әйелге зияны жоқ.
Үйге келгенде әйеліне сәлем беріп хал-жағдайын сұрау керек, ренішімен қуанышына ортақ болу керек. Өйткені ол басқалардан үмітсіз және өзіңе ғана байланған жолдасың, дертіңе ортағың, көңіліңді көтеруші, бала тәрбиелеп жетілдіруші және түрлі қажеттіліктеріңді толықтырушы.
Сұрақ: Әйелдер әлсіз, нәзік жаратылғандықтан еркектерге аманат етілгендігі, ер адамның отбасында отбасы басшысы болуы керектігі, әйелге ер адам жауапты екендігі, бірақ әйелдің ер адамға жауапты еместігі айтылуда. Осы жайлы аят немесе хадис бар ма?
Еркектер үнемі кемшілікті, кінәні өзінде деп ойлауы керек, «Егер мен жақсы болғанда, ол мұндай болмас еді» деп ойлауы керек. Әйелінің жақсылығын, арлылығын Аллаһу та’аланың берген үлкен ниғметі деп білу керек. Әйелінің жаман мінезіне жұмсақ, сабырлы мәміле жасау керек. Жақсылығы көбейіп, барлық ісін қуана қуана істегенінде оған дұға ету керек және Аллаһу та’алаға шүкір ету керек.
islamdini.kz/articles/813


қалай намаз оқу керек